Boşanma davalarında evden uzaklaştırma

Boşanma davalarında evden uzaklaştırma;  Kişiler eşlerine karşı aile içi olaylardan şiddet veya tehdit gibi fiiliyata dönmüş veya dönmesi muhtemel tehlikelerden kaçınmak adına evden uzaklaştırma

EVDEN UZAKLAŞTIRMA NEDİR?

Kişiler eşlerine karşı aile içi olaylardan şiddet veya tehdit gibi fiiliyata dönmüş veya dönmesi muhtemel tehlikelerden kaçınmak adına boşanma davasından önce evden uzaklaştırma kararına başvurabilmektedir.

Son dönemlerde önleyici hukuk tedbirleri içerisinde yer alan evden uzaklaştırma kararları günümüzde boşanma davalarının dayanak sebibi olarak gösterilmeye başlamıştır.Eşler evden uzaklaştırma aldığı eşe karşı boşanma davasında ileri sürdüğü bu savun yanında herhangi bir vakıaya daha dayanmadan boşanma davalarını açmaya başlamışlardır.

Boşanma davası açan eşler evden uzaklaştırma kararı ile boşanma davalarını genellikle destekler nitelikte hareket ederler.Boşanmanın şartları oluşmadığı sürece Sadece evden uzaklaştırma kararı alan eşe karşın boşanma davasını ispat etmiş sayılmamaktadır.

EVDEN UZAKLAŞTIRMA CEZASI NEDİR?

Evden uzaklaştırma cezası alanlar başka bir delil ile desteklenmediği takdirde boşanma davasına sebebiyet verip haksız çıkmayacaklardır.Şöyle ki ; boşanmaya esas olan dayanakların başka delillerle ispat edilmesi gerekmektedir. Aksi takdirde boşanma davasının ispatı noktasında noksanlık oluşacak ve boşanma ispat edilemediğinden sadece evden uzaklaştırma kararı yeterli delil oluşturmayacaktır.

6284 sayılı kanun gereğince verilen evden uzaklaştırma kararları BAŞKA DELİL ile desteklenmediği takdirde BOŞANMA davasında “TEK BAŞINA” boşanma sebebi OLUŞTURMAZ.

Sonuç: Sadece evden uzaklaştırma kararı sunarak boşanma kararı ALAMAZSINIZ !!!

Konuya ilişkin boşanma davaları sürecinde evden uzaklaştırma kararlarına  ilişkin Çelik Hukuk &Danışmanlık olarak sizlere hizmet vermekteyiz.Boşanma konuları çok teknik ve uzmanlık gerektiren konular olduğundan avukat yardımı almaktan çekinmeyiniz. Çelik Avukatlık bu süreçte sizlere hukuki destek verebileceği gibi doğru yönlendirmeler ile zaman noktasında hata yapmanızı önleyecektir.